Monday, October 19, 2009

Anugerah apa yang kucari sebenarnya??


Tiba-tiba, diri ini berfikir sejenak..melihatkan gambar-gambar kenangan sewaktu konvokesyen semalam di UiTM, terdetik di sudut hati..adakah anugerah ini yang sangat kuharapkan sewaktu di dunia ini?

"Sesungguhnya hari kemudian itu lebih baik bagimu daripada yang sekarang.."(ad-dhuha:4)


Dipuja dan diagung setinggi-tingginya dengan Anugerah Naib Canselor dan First Class Honour yang kuperolehi..Astaghfirullahalazim..aku berlindung denganMu ya Allah dari sebarang perasaan ujub, riya' dan takabbur atas anugerah pinjamanMu ini..Namun, aku yakin, setiap yang aku lalui ini telah Kau tetapkan sejak azali lagi dan aku berharap agar hari-hari baru dalam hidupku akan sentiasa berjalan dengan redhaMu dan setiap perancangan dan keputusan yang aku lakukan selari dengan perancanganMu ke atas hambaMu ini..

Aku ingin menjadi hambaMu yang berjaya, umat Islam yang boleh berdiri maju seiring dengan golongan bukan Islam yang lain, adik dan kakak yang sentiasa menjadi contoh terbaik dalam keluarga dan pejuang di jalanMu yang tidak betah menyumbang tidak kira keringat mahupun harta benda..bantu hambaMu ini ya Rabb dalam melaksanakan janjiku ini..Ameen

No comments:

Post a Comment